poniedziałek, 2 grudnia 2013

Pasztet z czerwonej soczewicy

Dawno go nie robiłam, trochę o nim zapomniałam, ale po prostu musiałam go przeprosić, kiedy szukałam alternatywy dla nie zawsze zdrowych, sklepowych smarowideł. Jego smak jest delikatny, ale charakterystyczny, dzięki dodatkowi przyprawy garam masala. Ma gładką konsystencję i, całkowicie wegetariański, jest świetnym dodatkiem do chleba. Macie mnie! Zazwyczaj pożeram pajdkę chleba z jeszcze gorącym ;) Polecam! Przepis (lekko zmodyfikowany) STĄD.


Pasztet z czerwonej soczewicy

Składniki:
  • 1 łyżka oleju roślinnego
  • 1 cebula posiekana
  • 2 ząbki czosnku, zmiażdżone
  • 1 łyżeczka garam masali
  • 1/2 łyżeczki kolendry (utarłam w moździerzu)
  • 850 ml bulionu warzywnego
  • 175 g czerwonej soczewicy
  • 1 małe jajko
  • 2 łyżki mleka
  • 2 łyżki chutney z mango (użyłam domowego dżemu morelowego)
  • 2 łyżki natki pietruszki

Cebulę i czosnek podsmażamy na oleju przez 2-3 minuty. Dodajemy przyprawy i dusimy pół minuty. Mieszając, wlewamy bulion i soczewicę, doprowadzamy do wrzenia, zmniejszamy ogień i gotujemy jeszcze ok. 20 minut, aż soczewica zmięknie. Zdejmujemy garnek z ognia i odcedzamy nadmiar płynu. Soczewicę, jajko, mleko, chutney z mango (dżem) i pietruszkę miksujemy. Formę o pojemności 450 ml smarujemy tłuszczem i wykładamy folią aluminiową (użyłam pięciu kokilek wysmarowanych masłem, jak na zdjęciu). Masę przekładamy do formy i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200°C przez 40-45 minut, aż pasztet będzie sztywny.

Smacznego! :)

Dodaję do akcji:

4 komentarze:

  1. nigdy nie robiła, ale miałam przyjemność próbować u znajomej. Super

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakiś czas temu zakochałam się w soczewicowych pasztetach. Robię je często i bardzo szybko znikają z lodówki :)

    OdpowiedzUsuń