wtorek, 10 lipca 2012

Koszaliński Festiwal Kulinarny "Ulica Smaków"

Mała wycieczka na Ulicę Smaków

No cóż, odkąd Koszaliński Festiwal Kulinarny znalazł swoje miejsce w kulinarnym kalendarzu Kuchni, doszłam do wniosku, że ja muszę się znaleźć na Ulicy Smaków :) Tym razem festiwal odbył się przy słynnej amfiteatrowej muszli. Motywem przewodnim miał być miód. I jak najbardziej był! Dużo "miodowych" stoisk, na jednym nawet pszczoły ;) Z rozmowy z panią pszczelarką dowiedzieliśmy się, że hitem sezonu jest miód z kawałkiem plastra w środku (podobno można go żuć jak gumę), ale ponieważ jego cena przekraczała możliwości studenckiej kieszeni, kupiłam słoik mojego ulubionego, lejącego lipowego miodu i dodatkowo słoiczek zrobiony z plastycznego miodu, z którego można nie tylko wyjeść zawartość, ale i pochłonąć opakowanie :D Między stoiskami z rękodziełem, lodami i restauracyjnymi, odnalazłam regionalne produkty, o których istnieniu nie miałam pojęcia. Nalewki spod Darłowa - naszła mnie ochota spróbować wszystkich :) Ostatecznie degustowałam żurawinowo - porzeczkową i owocową z płatkami róży. Pychota! Opuściliśmy stoisko z dwoma buteleczkami, a jedną dostaliśmy gratis ;) Cytrynowa nalewka z kawą aż się prosi o otwarcie ;) Szczególnie, że Pani reklamowała zdrowotne właściwości każdej swojej nalewki ;)
Gościem festiwalu była Izabela Kapiasova, być może znana Wam z serialu "Przepis na życie". Miła kobietka, zaskoczyła mnie tym, że tak naprawdę w ogóle nie ma czeskiego akcentu i prawie nie umie gotować ;) Ale na scenie była pomocnicą kucharza którejś z nadmorskich restauracji i całkiem nieźle sobie radzili - widziałam coś z kuskusu, grillowanego kurczaka i truskawkowy koktail a'la smoothie, ale nie próbowałam, bo nie mam siły przebicia :)
Podsumowując, festiwal na "Ulicy Smaków" był naprawdę udany, wyszłam stamtąd z nalewkowym szumem w głowie i torbą pełną zakupów :) Jeśli więc w przyszłym roku znajdziecie się w Koszalinie podczas tego festiwalu, koniecznie musicie zajrzeć! Oby tak dalej, moje Kochane Miasto :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz