wtorek, 17 lipca 2012

Pizza (ciasto z dodatkiem semoliny)

Nie będę się rozpisywać. Dzisiaj na obiad pizza :) Cienka, chrupiąca, aromatyczna, z wieloma dodatkami :) Doskonałe ciasto z dodatkiem semoliny z przepisu STĄD :)



Pizza (ciasto z dodatkiem semoliny)



Składniki (wyszły mi dwie blachy piekarnikowe cienko rozwałkowanej pizzy):
  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • 3/4 szklanki mąki semoliny
  • 1 i ¼ szklanki letniej wody
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 16 g drożdży świeżych
  • opcjonalnie - pół łyżeczki przyprawy do pizzy

Mąki przesiewamy, robimy rozczyn z drożdży w dołeczku w mące, a kiedy będzie gotowy, wlewamy tam wodę, oliwę, dodajemy 1,5 łyżeczki soli. Ciasto dobrze wyrabiamy, umieszczamy w naczyniu, przykrywamy ściereczką i pozostawiamy do podwojenia objętości (około 1-1,5 godziny).

Wyrośnięte ciasto uderzamy pięścią. Dzielimy na 2 lub 3 równe części. Z nich formujemy spody na pizzę, pozostawiając grubsze brzegi. (Można uformować 3 duże, okrągłe spody, ja robiłam prostokątne, żeby ciasto było cienkie, takie jak lubię :)

Na spód wykładamy sos pomidorowy, nasze ulubione dodatki (u mnie: sos z wędzonką, czerwona papryka, kukurydza, ser, salami i świeże zioła - bazylia i oregano), pieczemy około 15 - 20 minut (lub krócej - ja piekłam 10 minut) w maksymalnej temperaturze piekarnika (260ºC).

Podajemy gorącą.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz