piątek, 10 sierpnia 2012

Zupa z kurek

Było tak. Wpisałam na Durszlaku "zupa z kurek", bo miałam na nią ochotę i od razu coś przyciągnęło mnie do tego przepisu. Jest wyśmienita. Przepis troszkę zmodyfikowałam, ale wzięłam go STĄD.





Zupa z kurek

Składniki:
  • ok. 230 g kurek (umytych i oczyszczonych)
  • 3 pałki z kurczaka
  • 2 obrane ziemniaki
  • 2 duże cebule
  • pół czerwonej papryki chili pokrojonej na plasterki
  • garść świeżego koperku
  • 2 łyżki śmietany 18 %
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżka masła
  • sól i pieprz

Udka zalałam 1,75 litra wody i postawiłam na gazie na jakieś 20 minut. W tym czasie posiekałam cebulę w talarki i usmażyłam na rozgrzanej patelni z masłem. Dodałam kurki i smażyłam przez kolejne 5 min. Ziemniaki pokroiłam w kostkę, wrzuciłam do kurczaka i gotowałam pod przykryciem 15 minut. Dodałam smażoną cebulę z kurkami, plasterki papryki chili i gotowałam, aż warzywa zmiękły.
Śmietanę wymieszałam w szklaneczce z odrobiną gorącej zupy, przelałam do garnka, doprawiłam łyżką cukru, pieprzem i solą. Każdą porcję posypałam dużą ilością kopru.

Smacznego!



I znów akcja:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz