piątek, 1 lipca 2011

Pasta z awokado

Pewnego ciepłego, wiosennego dnia, ktoś, z kim spędzałam dużo czasu, zaśpiewał mi piosenkę, której autor prosił: "opowiedz mi o smaku chleba razowego z pastą awokado". Tamtego dnia tyle razy słyszałam taki refren, że postanowiłam sobie, że muszę się nauczyć o tym smaku opowiadać. Zaraz potem udałam się do delikatesów, kupiłam awokado i świeży, jeszcze ciepły razowy chlebek, znalazłam przepis i zrobiłam. Coś wspaniałego. Owoc, który w samotności nie jest zbyt rewelacyjny, w połączeniu z kilkoma składnikami i razowym chlebem, raczy delikatnym smakiem, który pozostaje w pamięci na długo... Jest o czym opowiadać!

Pamiętajcie, żeby wybierać awokado, które jest takie "w sam raz" - ani zbyt twarde, ani zbyt miękkie. I żeby po starciu szybko skropić je sokiem cytrynowym, bo ściemnieje!



Pasta z awokado

Składniki:
  • 1 awokado
  • 3 jaja na twardo
  • 1 mała cebula
  • 1-2 ząbki czosnku
  • sok z połowy cytryny
  • sól i pieprz do smaku
  • 1-2 łyżki majonezu

    Awokado i jajka zetrzyj na tarce z grubymi oczkami. Cebulę pokrój w drobną kosteczkę, czosnek przegnieć przez praskę. Awokado połącz z pozostałymi składnikami (wcześniej skrop sokiem z cytryny) i  dopraw solą i pieprzem. Dodaj majonez i wymieszaj.

    Smacznego!

    Delektuj się i posłuchaj :) Ta piosenka to Avokado zespołu Dubska.

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz